Cookie: Pagina noastra foloseste cookie-uri. Citeste mai mult despre politica de cookie-uri. Inchide
.
Ai ales să comanzi dintr-o nouă Broșură, dar nu s-au produs modificări în comanda ta
Produsele au fost actualizate conform Broșurii din care ai ales să comanzi

#CancelCancer

AVON și Kaufland România continuă caravana socială #CancelCancer un demers de prevenție împotriva cancerului de sân - îndemnând femeile să dea ‘cancel’ motivelor pentru care amână controlul mamar anual.

Împreună dăm “Cancel” tuturor motivelor care ne fac să amânăm controlul mamar anual

În România, prevenția în ceea ce privește sănătatea este adesea neglijată. Femeile din România se dedică mereu familiilor, copiilor și părinților, uitând să aibă grijă de propria lor sănătate.

De-a lungul a șase ani, AVON și Kaufland România sprijină Caravana Cancel Cancer, oferind educație și prevenție împotriva cancerului de sân. Caravana străbate întreaga țară, oferind ecografii mamare gratuite femeilor care se prezintă la cabinetul medical mobil.

Începând cu anul trecut, fiecare femeie care beneficiază de o ecografie mamară gratuită în cadrul caravanei scrie pe o cartolină anonimă motivul pentru care amână controlul mamar anual.

“Am strâns peste 2500 de motive, de scuze din caravana socială de anul trecut și vom continua demersul și anul acesta. Scopul este să formăm cu ajutorul acestor cartoline un manifest colectiv al scuzelor, un vehicul social cu rolul de a mobiliza femeile să meargă la control, expunându-le la un exercițiu de empatie și solidaritate.

Mii de femei pot citi aceste scuze și pot realiza că nu sunt singure, că anxietățile lor nu sunt izolate și că indiferent de oraș, educație, statut financiar, femeile se confruntă cu probleme similare.

De mai bine de 25 de ani luptăm alături de femeile din România împotriva cancerului de sân și credem că doar prin perseverență, determinare și empatie putem transforma statisticile gri în statisti roz, pline de bucurie și optimism.” (Ana Nicolae, Head of Integrated Communication, AVON România & Moldova)

În România, femeile au moștenit idealul eroinei, iar sacrificiul suprem pentru familie și cei dragi a devenit un aspect generational natural.

„Dincolo de scopul fundamental, care este unul de prevenție, Cancel Cancer reprezintă o radiografie a societății noastre – a mentalităților, a lucrurilor pe care le valorizăm, a reperelor sociale pe care le avem.

Cele 2500 de motive pe care le-am înregistrat și prelucrat în caravana din 2022, oferă o imagine brutal de reală a lucrurilor cu care se confruntă femeile în viața de zi cu zi: anxietăți, emoții preluate și dogme moștenite din generație în generație, iar uneori chiar anularea identității prin deprioritizare.

Există un puternic identificator cultural, care are legătura cu profilul acestei țări și cu sistemele socio-politice care au amprentat evoluția noțiunii de familie.

Modelul agripinic (‘Agripina fii bărbată’), eroizarea prin sacrificiu (‘Eu mă las pe ultimul loc, familia e mai importantă’), confuzia dintre iubire de sine și egoism, dintre respect de sine și aroganță sunt realități cu care se confruntă femeile din România. Și prin extensie, întreaga societate. (Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom România).

Lipsa timpului este principalul motiv invocat pentru amânarea controlului: "Nu îmi fac timp pentru mine. Amân mereu."; "Sunt mereu în goană pentru a asigura siguranța zilei de mâine, uitându-mă la mine."; "Familia este mereu pe primul loc. Nu am timp pentru mine."; "Nu am timp. Timpul este dedicat copiilor."; "Datorită muncii, nu am timp să mă ocup de mine."; "Nu am timp liber pentru a merge la medic."; "Sunt o tânără mamă, nu am timp să mă gândesc la mine."; "Nu am timp să stau în cozi interminabile la spital."

Resursele financiare reduse sunt un alt motiv pentru amânarea ecografiei mamare pentru multe femei: "Am neglijat din cauza situației financiare. Consult medicul doar atunci când nu mai pot."; "Lipsa banilor. Serviciile medicale sunt foarte costisitoare."; "Banii reprezintă motivul pentru care nu am făcut niciodată o ecografie mamară."; "Serviciile medicale sunt prea scumpe. Chiar cred în prevenție, dar când nu ai bani, nu poți să previi."; "Nu există suficiente fonduri, iar eu, fiind pensionară, nu îmi permit să merg la clinici private."; "Salariul meu este prea mic în raport cu cheltuielile lunare."

Teama sau atitudinea fatalistă reprezintă un alt argument pentru care femeile nu ajung la un control senologic: „Mi-a fost frică.”; „Sunt tânără! Sigur am timp să merg mai târziu.”; „De frică am amânat mereu.”; „Mi-a fost frică, am preferat să cred că nu am nimic.”; „ Recunosc că mi-a fost foarte frică. Știu că nu doare nimic, dar mi-a fost frică de un posibil rezultat.”; „ De frica unui diagnostic grav am preferat să nu merg.”; „Mereu am considerat că nu mi se poate întâmpla mie.”

Lipsa simptomelor este un alt argument care generează amânarea controlului mamar: „Nu am avut probleme și atunci am amânat mereu.”

Infrastructura medicală este în continuare o problemă reală și în 2023: „În localitate nu există medic care să facă ecografii mamare.”; „Lipsa infrastructurii medicale – la noi în oraș nu ai unde să faci o ecografie mamară.”

Pe lângă aceste motive, există o multitudine de alte scuze individuale, particulare, dar care își găsesc ecoul și în rândul altor femei.

Pornind de la această observație, caravana continuă și anul acesta tot sub semnul scuzelor care cauzează amânarea controlului mamar anual.

“CancelCancer reprezintă un manifest pentru sănătate, pentru un stil de viață sănătos și responsabil. Este o inițiativă care mobilizează femeile pentru a avea grijă de sănătatea lor și pentru a se concentra pe prevenție.

România este țara europeană cu cea mai ridicată mortalitate cauzată de depistarea foarte târzie (în stadiile 3 și 4) a cancerului la sân.

Campania #CancelCancer a fost inițiată de AVON cu sprijinul Kaufland în 2016 și este un demers social cu scopul de a îmbunătăți statisticile, de a educa femeile din România și de a transforma prevenția într-un subiect uzual și firesc.

Iar pentru Kaufland România este un exemplu concret că implicarea face diferența și că demersurile sociale consolidate an de an ne ajută să avem o comunitate educată și sănătoasă.” (Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România)

Anul acesta caravana se desfășoară în două etape.

Peste 1700 de femei vor beneficia, în 2023, de anamneze și ecografii mamare gratuite, iar - în cazul în care este nevoie - și de un voucher pentru mamografie (la una dintre clinicile Regina Maria din fiecare oraș sau din proximitate).

Programul caravanei #CancelCancer2023 este următorul:

Oraș

Date

Adresă

Etapa 1

Iași

12-14.07.2023

Kaufland Iași-Tătărași (str. Aurel Vlaicu nr 54A)

Vatra Dornei

15-17.07.2023

Kaufland Vatra Dornei (str. 22 Decembrie nr. 24)

Sovata

18-20.07.2023

Kaufland Sovata (str. Primăverii nr. 58)

Oradea

21-23.07.2023

Kaufland Oradea-Ioșia (str. Şt. Octavian Iosif nr. 3A)

Timișoara

24-26.07.2023

Kaufland Timișoara-Calea Stan Vidrighin (str. Chimiștilor nr.5-9)

Orăștie

27-29.07.2023

Kaufland Orăștie (str. Armatei nr. 36)

Brașov

30.07-01.08.2023

Kaufland Brașov-Tractorul (str. 13 Decembrie nr. 90E)

Etapa 2

Sibiu

29-31.08.2023

Kaufland Sibiu-Șelimbăr (DN 1, com. Şelimbăr nr. 1A)

Târgu Jiu

01-03.09.2023

Kaufland Târgu Jiu Luncilor (str. Termocentralei nr. 2A)

Craiova

04-06.09.2023

Kaufland Craiova-Valea Roșie  (Calea Bucureşti nr. 72)

Alexandria

07-09.09.2023

Kaufland Alexandria (Șos. Bucureşti nr. 168)

Constanța

10-12.09.2023

Kaufland Constanța Palazu Mare (bd. Tomis nr. 437)

Tulcea

13-15.09.2023

Kaufland Tulcea-Barajului (șos. Barajului nr. 11)

Galați

16-18.09.2023

Kaufland Galați-Micro 40 (str. Henri Coandă nr. 7)

Ploiești Sud

19-21.09.2023

Kaufland Ploiești-Sud (Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1A)

București

28.09-01.10.2023

Kaufland Rahova (str. Mihail Sebastian nr. 88C)

Consultațiile vor fi oferite pe baza programărilor care se vor face în fiecare zi pentru ziua în curs, în ordinea sosirii, în limita a 30 de ecografii pe zi.

Ziua 1/oraș: 12:00-20:00

Ziua 2/oraș: 10:00-19:00

Ziua 3/oraș: 10:00-19:00

 

Distribuie

Alte articole

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]